Haha men pappa...

För bara två minuter sen:
Jag kommer hem och går in i köket för att bre en macka. Jag känner en frän doft och frågar pappa vad det är som luktar.
P: Det är fläckborttagningsmedel, det har kommit asfaltsfläckar på nya köksbänken här...*pekar på ljusgråa fläckar på träet*
E: Men herregud! Åh nej! Fy vad synd! Oh my god!
P: Ja...vi har gnott och gnott men inget hjälper...*vinklar lampan som hänger över för att ge bättre ljus*
Båda: NÄMEN!
Det visar sig alltså att lampans skärm (tygfransar typ) gett skuggningar på bänken precis så att det ser ut som att någon strykt med en smutsig hand där.

Ja. Efter det har inte så mycket hänt. Men innan!

Jag, Diana, Julia, Johanna, David, Elias, Hedvig, Viktor, Frida och lite Andrea var på Djäkneberget och grillade.
Under hela tiden dansades det linedance på dansbanan med live"sångare".
Vi skrattade gott åt dem och efter många om och men gick jag, David, Elias och Diana dit och joinade.
För vår skull drog de en nybörjarrunda och när vi precis kommit in i dansandet var deras tid slut.
Vi blev hjärtligt inbjudna till att börja dansa med dem på Eriksborg(?) i september. Jag och Diana är aspå!
På vägen hem var himlen helt äckligt fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0